Assalamualaikum...

جزاك الله خيرا

~ Tarikh ~

21 June 2010

Kisah kat Kampung 1

Hari pertama aku sampai kat kampung....17/16/2010 (khamis)
Sampai je kat umah..aku terus ketuk pintu...Mak aku yang bukakkan pintu..terus aku cium tangan mak aku...hmm rindu kat mak....pastu tanpa membuang masa lagi aku terus "landing" kat kerusi dek kerana mengantok giler...
sedar je dari tido (mak tepon suruh mandi dan makan) aku buat ape yang patut..pastu aku pi la jenguk-jenguk kampung aku...perghh...ada perubahan...makin maju sikit lar...heheh...pergi pasar..jumpa kawan-kawan kat sana...pastu ada gak pi lepak kat tempat sedara aku meniaga Apam...sebelah dia tu ada jual kuih-muih..aku terpandang owner yang jual kuih..bila diperhatikan macam kenal...rupa-rupanya anak che sue...hmm dah besar anaknya...makin lawa plak tue..ehem..ehem..heheh....(aku tetap berpegang pada prinsip solo aku)
Petang tu aku dapat call member aku bagitau yang si botak kawin..aku terus carik adik aku pinjam moto dia pi umah botak...sampai jek..botak datang sambut aku...(da macam orang kenamaan plak) aku tanya botak "ko kawen ke ??" botak gitaw abang dia yang kawen..bukan dia..ceh...takpe ah...janji aku dapat makan gulai kawah..da lama tak merasa gulai kawah ni hehe..
Malam aku pi lepak tempat adik aku...(dia meniaga burger)...pastu bestfriends aku ajak pi wakaf che yeh...katanya kat situ ada satu restoran...nasi goreng dia sedap giler...pastu ada shisha skali..aku apa lagi..jalan jelah...best wooo....shisha perisa strawberry....memang sangkut..heheh...time tengah syok layan...tiba-tiba cuaca menunjukkan ia akan menurunkan air dalam kuantiti yang banyak (Hujan)..kami semua terpaksa pindah meja ke dalam...punyalah menunggu hujan brenti..layan shisha sampai da tak larat...planning cene nak blek dalam ujan...(pi ngan motor) last-last member aku ajak gamble jek...maka dengan rasminya kami bermandikan hujan pada pukul 1.30 pagi...menggigil aku kat atas moto...macam dok kat kutub utara plak...
sampai je kat kampung aku...bebudak ni ajak pi seven-E..beli megi dan kacang...lapar punya pasal..malam tu aku tido kat umah peja...bebual sampai kul 4...pastu tido........
Bersambung kemudian......

No comments: