Assalamualaikum...

جزاك الله خيرا

~ Tarikh ~

25 May 2010

Antara Suka Dan Duka..

Bangun pagi nie..aku senyum sorang-sorang...aku mimpikan sesuatu yang indah..namun aku tak pasti apa yang aku mimpikan...sangat-sangat indah....mungkin ada hikmah disebalik mimpi indah tersebut...
pagi ni cepat-cepat aku pergi kerja...walaupun otak ni sarat ngan masalah yang aku tak pasti...tapi aku tabah menghadapi....dunia..oh dunia...banyak mana kita kejar sesuatu didunia...takkan habis..tiada garisan penamat...
Hari nie jugak aku dapat berita sedih...Kepulangan seorang sahabat tersayang ke rahmatullah..Allahyarhamah NurFazura Azzaty...susah untuk aku terima hakikat...yang aku tahu,baru semalam dia komen kat wall facebook aku..yang paling aku sedih dan menyesal..aku tak balas komen tersebut....Awal-awal aku tak dapat nak terima hakikat yang Arwah da pergi..Tapi tu semua hakikat..kene la terima..aku dah macam kehilangan seorang saudara yang rapat..sedih sangat-sangat..Ya Allah..tabahkanlah hati hamba mu ini...
Arwah sangat baik hati,mudah mesra,peramah..arwah seorang yang amat menyayangi dan menghormati sahabat dia..walaupun tak kenal depan mata..itulah keistimewaan arwah.....walaupun aku hanya mengenali Arwah dalam dunia internet...tapi macam dah lama kenal,rapat..aku pun anggap arwah macam akak sendiri.....Bila aku kenang kembali masa arwah masih hidup...aku suka baca komen-komen arwah kat wall facebook...kelakar.....kadang-kadang bila baca komen arwah ngan kawan-kawan dia yang lain aku ketawa sorang-sorang.....aku pun jarang komen kat wall arwah..ntah kenapa..aku lebih suka LIKE..berbanding komen..dan yang paling utama..aku suka baca komen orang...tapi tu dulu...kini...aku dah tak dapat baca lagi komen-komen arwah yang mencuit hati...aku sedih....kehilangan sahabat seperti arwah...dia tiada pengganti....terasa sebak hati bila buka facebook.........Arwah pergi tak kembali....
aku terfikir...ape kaitan mimpi indah ngan berita yang aku dapat nie...semuanya aku tak pasti...hanya Allah sahaja yang tahu...Wallahualam....ape-ape pun Ucapan takziah kepada keluarga Arwah..semoga Roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman....Kenangan bersama Arwah Didalam Facebook akan kekal terpahat dihati buat selamanya........Al-Fatihah.........

No comments: