Assalamualaikum...

جزاك الله خيرا

~ Tarikh ~

20 May 2010

Iktibar

Hari ni sebenarnya hari OFFDAY aku..entah kenapa tergerak hati aku untuk datang bekerja...hmmm mungkin ada udang disebalik mee...haish.....mainan hati...
Hari ni masa nak pi keje...bleh plak aku lengah-lengahkan masa...malas punya pasal...tapi takpe...yang penting aku sampai pat keje dengan selamat...
Pukul 11 aku sampai angsana...Lepak ngan budak jual kepok lekor kat groundfloor...pi makan tengahari ngan diaorang...sekali-sekala lepak ngan budak-budak nih...happy gak hati aku heheh...
Cukup time hampir-hampir pukul doblas aku naik keje...tapi aku sampai pat keje pun macam aku tak keje gak...banyak lepak...lebey kurang pukul 12.30 aku dapat panggilan dari ejen prudential insurans..dia bagitaw yang polisi aku da siap...hmmm dengan segala hormat dan rasminya...polisi insurans aku ada dua....
1.Polisi Insurans Takaful Ikhlas
2.Polisi Insurans Takaful Prudential BSN
Tak rugi aku ada dua insurans...lagi pun kalau jadik ape-ape kat aku nanti..ada gak bantuan sikit..kalau aku mati terus pun...familiy aku dapat gak manfaat...lagipun insurans ni guna sistem takaful...bermakna simpanan...bukannye aku bayar tiap-tiap bulan lebur....
Sempat juga aku berbual ngan ejen tu...dia ada gak la bagi nasihat sikit..dia cakap..kita kat atas dunia ni..kalau nak senang terus..takyah mimpi...contoh aku bagitau aku minat meniaga...dia cakap dalam usia yang muda ni...kita biasanya bersusah-susah dahulu...bila dah berjaya kita boleh bersenang-senang kemudian..dia cakap jangan mudah percayakan zaman sekarang..contok skim cepat kaya la...biz internet...sume tu tipu...mane ada biz keluar modal RM100 terus dapat pulangan RM1000...dia ada cakap lagi...ambil contoh zaman Rasulullah..Nabi junjungan kita.....dia cakap kalau Rasulullah nak mintak emas ke..ape-ape ke..dia hanya perlu tadah tangan berdoa je...Allah akan bagi kat kekasihnya iaitu Rasulullah S.A.W..tetapi..Dek kerana Sifat Rasulullah yang Mulia.....Rasulullah sanggup meredah waktu panas disiang hari dari Kota Mekah Ke Negeri Syam untuk meniaga.....dia cakap ambillah iktibar dari zaman nabi...Takkan ada pekerjaan yang terus boleh dapat kesenangan melainkan Allah terus nak bagi kat hamba dia ni....hmmmm Wallahualam...

No comments: