Assalamualaikum...

جزاك الله خيرا

~ Tarikh ~

30 May 2010

Hati Yang Merindu..

Saat aku duduk bersendirian...aku terkenangkan kampung halaman aku...jauh disudut hati aku ada perkataan rindu...aku rindukan suasana kampung halaman..aku rindukan rakan dan taulan..dan yang paling utama aku rindukan keluarga aku...hati ini selalu menangis mengenangkan nasib berjauhan dengan keluarga tersayang...hendak aku luahkan segala masalah aku..tapi tak terluah...malah menjadi sebak...dan pada siapa yang hendak aku luah...Ya Allah..berikanlah kekuatan semangat untuk hambamu...tabahkanlah hati hambamu ini....Sampai bilakah harus aku begini..bersendirian ditempat orang...kenangan demi kenangan bermain difikiran...kalau dulu waktu makan..aku makan bersama keluarga...suasana itu berbeza bila aku merantau...bila datang bulan puasa..akan aku berbuka dengan adik-adik..mak..ayah...tapi disini aku keseorangan...sayu hati menjamah...aku rindu...kalau dulu waktu malam ada ruang untuk aku berada di masjid mendengar ceramah serta solat berjemaah bersama sahabat yang lain...namun kini masa yang aku ada hanyalah untuk bekerja sahaja....aku rindu...dulu aku bebas kemana sahaja aku nak pergi...namun kini masa aku terhad...ruang masa hanyalah untuk kerja sahaja......


Adakala aku terfikir...adakah peluang masih terbuka untuk menghayati suasana yang aku idam-idamkan ? masih ada kah peluang untuk aku bersama rakan dan taulan yang aku sayangi...dan masih adakah ruang untuk aku bersama keluarga tersayang....tiap hari aku berdoa...agar diberi peluang untuk aku kecapi semua perkara tersebut..akan aku hargai segala peluang yang ada..insyallah......

Kalau dulu waktu petang aku pasti join member-member main futsal..hujung minggu ada jugak aktiviti memancing..BBQ...konvoi pasar malam...namun semua tu hanya tinggal kenangan.....

Kalau dulu...aku selalu pergi lepak dalam pasar besar kat kampung..tolong-menolong...orang-orang dalam pasar besar semuanya peramah..baik hati...aku gembira...namun kini yang tinggal hanya kenangan...

hmmm..sedih..suka-duka....aku terima seadanya...andai aku tak berpeluang untuk kecapi semua yang aku idamkan...akan aku abadikan segala kenangan itu di sanubari ingatanku ini..hanya itu yang ku mampu....sekian...

No comments: