Assalamualaikum...

جزاك الله خيرا

~ Tarikh ~

13 May 2010

Permergian Nenda Tercinta................


Masih ku Ingat Lagi Tarikh 26/12/2009...
Tiada panggilan ape-ape pun dari keluarga memberitahu Mok masuk hospital..
cuma aku dapat tau dari rakan baik aku peja...
dia call dalam keadaan cemas...dia cakap nenek aku sekarang dah masuk wad...tak tau sakit pe...
hmmm...aku risau...
Kalau tak silap aku seminggu selepas tu..Mok keluar hospital..aku bajet nak balik kampung nak jenguk Mok..tapi aku tangguhkan atas alasan keje menimbun...tiap-tiap hari aku tepon kat mak aku tanya khabar Mok...mak cakap Mok makin sihat..alhamdulillah..makin ceria hati aku mendengar jawapan sebegitu...mak aku bagitau..semenjak Mok keluar dari hospital...Mok tidak mengadu macam dulu-dulu...macam dah sihat 100% heheh..tapi tu dulu...
Seminggu selepas tu pada tarikh 05/01/2010...pada waktu malam...pas balik dari keje...aku pi lepak umah member aku..Solehin...
tengah rancak berbual...tiba-tiba pada pukul 10.46pm aku dapat panggilan dari adik aku...dia bagitahu...Mok dah nazak...aku tiba-tiba sebak...rasa tak tentu arah....terus aku start motor balik rumah..sempat lagi aku singgah kat seven-E..masa tulah pada pukul 11.00...aku dapat lagi panggilan dari adik aku...adik aku bagitaw yang Mok dah takde dah...Mok dah meninggal...aku tak dapat terima hakikat...tak dapt terima hakikat yang Mok dah pergi meninggalkan kami semua...Malam tu jugak masa kat rumah...aku tak dapat menahan airmata dari mengalir...fikiran aku kusut....aku menangis sepuas-puas....aku menyesal...aku menyesal...aku terfikir..kenapa aku menangguhkan hajat aku balik kampung...kalau tidak mesti aku dapat jumpa ngan Mok..untuk kali terakhir Selepas tu aku berbincang dengan sepupu aku cene nak balik kelantan last2.....nak tak nak balik ngan flight pagi tu sampai kat kelantan..aku sempat melihat jenazah Mok..aku sebak sekali lagi..tak dapat nak tahan airmata buat kali kedua..selepas tu..aku menolong menguruskan jenazah Mok..jenazah Mok selamat disemadikan di tanah perkuburan pasir puteh...Aku rindu kat Mok...aku rindu...Al-Fatihah....semoga Mok ditempatkan bersama orang yang beriman..aku takkan lupakan senyuman Mok yang terindah itu........

No comments: